New week!

972692_10151407142696301_1067189286_n 972773_10151407134536301_1734946089_n 973288_10151407142456301_154435127_n

Happy Monday lovey,

We hope you had a good weekend and are ready for a brand new week to start! As we mentioned in our last post we had a pretty busy week but a very fun and exciting one. Days of intense up and running called for a resting Sunday. A good and long night´s sleep and we are now back on track! We started of this morning with a long and nice power walk here in Amsterdam. We were super lucky since it was pouring down when we woke up but as soon we stepped out of the door it stopped 😉 Could not be a better sign, right?

Today we have two recipes we would love to share with you. Our Sunday breakfast and dinner. Super easy and simply delicious!

This is our Purple Haze smoothie and it is a perfect smoothie! So delicious. It is specially a great green smoothie for beginners since you cannot taste the spinach or chlorella. We promise you could even trick a little kid who refuses to eat greens 😉 It is THAT good!

INGREDIENTS
974957_10151624659806054_2135195240_n– Spinach
– Bananas
– Dates
– Frozen blackberries
– Frozen raspberries
– Chlorella
– Maca
– Flaxseed (topping)

Mix all the ingredients and be ready to thrive!

In the evening we felt for something refreshing yet light since we were so tired and were about to hit the bed soon after. Eating light in the evening before bed helps your body to rest properly. The body does not need to spend the night digesting all food and can instead focus on resting.

So we came up with this super tasty and easy salad that only needs four ingredients.

975422_10151624659601054_1083541538_n

INGREDIENTS
– Cherry tomatoes
– Mushrooms
– Parsley
– Juice from 1 lemon

Chop your tomatoes and mushrooms and put them in a bowl. Squeeze the juice out of your lemon. Chop some parsley and add it to your juice. If you feel for garlic that would be delicious as well. Pour it over your veggies and let it sit for some minutes at least. The longer the better. Voilá!

Today´s powerful words by Eckhart Tolle:

“You do not become good by trying to be good, but by finding the goodness that is already within you, and allowing that goodness to emerge. But it can only emerge if something fundamental changes in your state of consciousness.” 

Much love,
Julie & Katrin

8 thoughts on “New week!

  1. GOD ny uke til dere også Julie og Katrin! Høres ut som starten deres var helt perfekt, med power walk og alt! Og Amsterdam ser ut som den flotte byen på bildene dere legger ut, håper jeg får oppleve byen snart selv, om ikke altfor altfor lenge 🙂
    Både smoothien og salaten ser nydelig ut! Jeg har ikke helt kommet meg dit at jeg klarer å spise rå sopp, selv om jeg elsker stekt, men jeg håper at jeg skal klare det etterhvert 🙂 Det virker jo som at de som liker det liker det veeldig godt. Også er det jo så sunt, til og med med D-vitmain, som nesten ikke finnes i annen mat. Jeg tror jeg må prøve meg på veldig veldig tynne skiver som får ligge i marinade en god stund så de blir myke og “stekt”. Da tror jeg at jeg kan like det etterhvert 🙂
    Ønsker dere en kjempefin mandag videre. Klem

    • God ny vecka till dig med! 😀 Tack så mycket för ditt mejl. Vi blev så glada. Vi svarar senare idag! 🙂 Vi kan knappt bärga oss för att få till ett möte! Tack så mycket för dina fina ord. Ja särskilt råsvamp smakar lite speciellt. Vi båda älskar det dock men vi kan tänka oss att det är många som har lite svårt för det. Där ser man, d-vitamin i svamp det visste vi inte! Man lär sig något nytt varje dag 😉 Kan behöva en stor extra dos d-vitamin. Inte varit den mest soliga våren i Europa! Hoppas yogan var härlig idag och att du fått en bra start på veckan 🙂 Många kramar fina du från ett väldigt trevlig café i Amsterdam!

  2. Så søte bilder av dere 😀 Det ser så koselig og fint ut i Amsterdam. Dit må jeg dra engang snart 🙂 Det er alltid så deilig med en power walk. Jeg skal nok det etterpå med hunden til mamma snart. Jeg synes rå sopp er godt kun om det er tynne skiver, det minner meg om salaten i Sydney. Ha en fin dag og en fin ny uke 😀 ❤ Klem fra meg

    • Fina Marie ❤ Hoppas du fick till en härlig promenad med hunden igår. Det har varit lite kyligare väder här i Amsterdam med lite skurar men bara man klär sig rätt så är det inga konstigheter. Känns dock lite konstigt att ha på sig vinterjackan i maj men vad gör man inte för frisk luft 😉 Åh ditt äventyr i sydney låter så spännande. Vi har fortfarande inte besökt Australien men det är ett måste en dag. Många kramar!

  3. Vilka härliga bilder!! Nu blir jag inspirerad att röra på mig!:-) Tack för alla härliga inlägg på senaste tiden, läser allt, men kommenterar ju inte alltid. Jag känner att jag har så mkt att hämta i denna blogg o jag vet att jag kan gå tillbaka o läsa saker igen, eller tex göra nåt recept, hitta inspiration.
    Apropå förra inlägget: Jag känner så igen mig i det ni skriver. Hur otroligt viktigt det är att ta sig tid och bara gå in för att göra nåt skoj! Jag är lite dålig på det, och försöker liksom ofta väva in nån produktivitet lr nyttighet i det, som att göra en utflykt och storhandla på vägen hem tex, vilket ju inte alltid behöver vara fel såklart, men jag tror jag gör detta för att liksom känna att jag gör nytta o då förlorar det faktiskt lite av sin stjärnglans att bara ge sig själv att ha kul.
    Mina finaste minnen i livet är faktiskt gånger då man helt bara gjort saker just för att ha kul utan minsta spår av intention till produktivitet (även som det ju faktiskt verkar va då det verkligen händer grejer, men av sig själv och utan att man hade den intentionen, ja det handlar väl om att man släpper motståndet och låter saker komma).
    Jag har också lagt märke till på sistone, att jag precis som ni har haft extra många och speciella sammanträffanden med personer etc just när jag är ute på såna lust grejer!:-) Så häftigt! Och att det öht är väldigt energigivande och glädjande.
    Sen så vill jag tillägga att jag är en sån som njuter av det mesta jag gör, tex städa jobba handla etc men när jag pratar om dom här andra lustgrejerna menar jag typ “utan mening” grejer. Och det ska jag bli bättre på! Som ni säger det är jätteviktigt att ha en balans. Och kanske har jag extra lätt att glömma o göra sånt, då jag ändå trivs så bra m allt annat plus att jag är lite hård mot mig själv o det ska helst va nån nytta typ. Faktum är att det är ganska sällan jag gör saker bara för att jag tycker det är kul. Så knäpp man kan va:-(. Tack så jättemkt för påminnelsen!:-) Kramar o keep up the good work! Blir spännande att höra vad ni hade för projekt sen också!

    • Tusen tack för din jättefina kommentar Elin! Det betyder så mycket och värmer våra hjärtan enormt att få höra och veta att du uppskattar det vi delar med av oss här. ❤ Det är så otroligt viktigt att bara tillåta sig själv att vara. Något vi tycker är av så stort värde och som gör att vi uppskattar allt vi gör för stunden är att det är det enda vi fokuserar på just då. Som att till exempel vara ute och roa sig, då tar vi bort alla tankar kring jobb etc. och när vi handlar mat så är det just det som vi gör och har så stor glädje. Vi har pratat om det ganska mycket på bloggen att vara i nuet för att det har inneburit en sådan enorm positiv skillnad i våra liv. Vad kul att höra om dina sammanträffande, det är jättehäftigt när man börjar lägga märke till det!! 🙂 Vi önskar dig en fantastisk dag och fortsätt utstråla din kärleksfulla energi! Kramar från Amsterdam ❤

    • Thank you dear! It was indeed a very lovely day 🙂 We love Amsterdam. It is a very nice city and characteristics with all the channels and different houses. The salad was very simple yet delicious 🙂 Have a beautiful day! Many hugs

Leave a Reply

