Be the change

577760_541268449229486_354938335_n

Good morning precious,

We have probably all heard this famous proverb by Mahatma Gandhi and most of us might think what can I do? I cannot influence others in that way! As always, those are just negative thoughts that will not bring YOU or your fellow beings further on our life journey here. We have to realize deep inside us that what we do matters, what we THINK and FEEL do matter and that in a much deeper level than we possibly can imagine. Think about it, you meet someone that is genuinely happy and living his/her dreams with such a passion. The love this person feels cannot simply stay with him/her and you feel affected by the good vibes. Maybe you feel inspired to take some further actions to do something you have wanted to do for a while or maybe that person affect your way of thinking in a possitive way; yes maybe more things are possible than I have thought of before! It does not really matter WHAT he/she did to influence you but the fact that he/she did! You felt a little push to follow an impulse of acting and going in one direction. The same thing the other way around – you might enter a room and immediatlely feel an intense negative pressure.. and that without speaking with anyone. It  is simply in the air, radiating from the people around!

african

We can of course take this in much higher or lower scales. The point is equal. WE MUST UNDERSTAND WE ARE ARE WORTHY AND WE HAVE THE POWER WITHIN US! Next step for us, you and me, might not be world peace 😉 BUT we can always do something that will lead to something else that will lead…. you get the point! It is such a powerful and positive spiral that simply keeps accelerating the more of us that are joining.

So let´s keep shining. Recycle. Help our neighbours. Choose local instead of mass produced. Smile and keep your thoughts pure and let go of negativity. Say hello to the bus driver. Do small acts and you will see within a short time that you have the power and from there we can all work together and bring this power to higher levels!

1364323576823

Another high power habit is to start the day of with a smoothie filled with nutritions and vitamins that will make you thrive! This smoothie was a bit of a special combination but nevertheless very tasty and gave the perfect start of the day.

INGREDIENTS
– Frozen blueberries
– Papaya + seeds
– Dates
– Maca
– gojiberries & mullberries (topping)

We will now leave you with these powerful words by David Deida. Hopefully you are inspired to radiate positive vibes! 🙂

“Everything you do right now ripples outward and affects everyone. Your posture can shine your heart or transmit anxiety. Your breath can radiate love or muddy the room in depression. Your glance can awaken joy. Your words can inspire freedom. Your every act can open hearts and minds.”

Love,
Julie & Katrin

8 thoughts on “Be the change

  1. Det er så utrolig viktig å være positiv. Jeg prøver å fokusere på å være det hele tiden. Det smitter over på andre, og det som verre er er at man blir fort så negativ selv hvis andre også er det. Men det prøver jeg å få bort. I går kveld fikk vi boller av de vi leier av, og det var veldig snilt av de. Da jeg ga de askjetten tilbake, var den fylt av hjemmelaget sunn sjokolade! Ingenting er bedre enn å overraske hverandre med positive ting 😀 Det jeg savner ved å bo i Sydney, var at folk var veldig hyggelige mot fremmede mennesker. Nordmenn er jo kjent for å være veldig inneslutta. På bussen i Sydney var det alltid noen som skrek ut “takk for turen”. Søsteren min reagerte positivt på dette, men det var rart i starten. Etter 2 uker, begynte hun å si det selv og; det måtte bare falle naturlig først. 🙂

    • Tack för att du delar med dig av dina tankar Marie! Det kan vara enkelt att bli påverkad av andra och därför är det så viktigt att verkligen fokusera på att hålla sitt inre fokus och göra allt för att inte bli indragen i någon annans dåliga energi. Med tiden blir det mycket lättare! Även om det alltid kommer stunder lite då och då som en påminnelse om att man behöver fokusera innåt. Vad kul att du har bott i Sydney!! Vad gjorde du där? Vi ser båda fram emot att åka dit en dag 🙂

      • Det er så koselig å legge igjen kommentarer spesielt siden dere blir så takknemlige for det 😀 Jeg studerte ett år der i fjor, vanlig utveksling. Det var en fantastisk by, og jeg savner det meste ved byen (unntatt skolen). Gled dere til å dra dit engang. Jeg skal garantert tilbake og reise mer rundt i Australia. Fikk bare vært i Perth. Jeg husker jeg var på en sånn alternativmesse der nede i byen aleine, og jeg hadde sommerferie i 4mnd. Så det var da jeg lærte meg healing. Det var fantastisk. Gå/jogge langs stranda mens jeg hørte på og lærte nye meditasjonsteknikker på lydbok. ❤

      • Wow vilken fantastisk erfarenhet! Det finns garanterat en massa att utforska i Australien. Vi får ta oss tid för det snart! 🙂 Det där med healing låter jätte intressant. Vi skulle vilja lära oss mera! Fortsätt sprida dina positiva vibbar, alltid lika kul att se när du skriver 🙂 KRAM!!!!

  2. Så viktige ord! Det å tenke positivt og spre glede er det viktigste noen av oss kan gjøre! Den beste måten å hjelpe verden på er å ha det godt med seg selv, for det vil smitte alle rundt en! Jeg finner styrke i det å være takknemlig. Om jeg skulle ha et stresset eller dårlig øyeblikk kan jeg merke hvor raskt alt snur til det positive om jeg tar meg tid til å tenke på alt jeg har å være takknemlig over! Ønsker dere en super påske! Tusen takk for at dere deler av deres lidenskap!

    • Fantastiskt Tess! Det är precis som du säger tacksamhet fungerar hur bra som helst som en reminder att stanna upp och “vända” energin. Vi använder oss också mycket av det 🙂 Tack för att du delar med dig av dina tankar!!

  3. Dette er så sant, og virkelig kjempeviktig å huske på i hverdagen! Både for andres del og for sin egen del!Jeg prøver å tenke på det mest mulig. Slik dere skriver; det er de små tingene! Jeg jobber jo i resepsjonen på SATS, og har alltid gjort så godt jeg kan for at alle skal føle seg velkomne på trening. Og det er så ofte medlemmer kommer å sier til meg “takk for smilet” eller “det er alltid så koselig å komme på trening når du jobber”. Og det gir meg SÅ MYE!
    Det er så mange ting man kan gjøre for at andre og en selv skal ha det bra, og det koster oss jo ikke noe.
    Smoothien ser fantastisk ut! Elsker fargen!! Leste forresten dette innlegget på mobilen på jobb i dag. Jeg vet jeg sier det igjen og igjen (og igjen..) men denne bloggen er SÅ inspirende! Leser, og når jeg er ferdig er jeg så positiv og vil virkelig gjøre dagen så fin jeg bare kan! Takk takk takk<3 Fortsett slik dere gjør. Stor klem

    • Vi håller med dig helt och hållet Ragnhild! Det minsta lilla goda vi ger kommer vi att få tillbaka gånger tusen när vi ger med våra hjärtan. Det finns inget bättre än att få andra att må bra också 🙂 Tack för att du delar me dig av dina tankar. Du är en sådan fin person! Fortsätt utstråla den positiva energi du har 🙂 Så gör vi världen till en bättre plats!
      Och TACK FÖR DINA ORD 😀 Vi blir lika glada varje gång!!!! Fortsätt vara den du är och vi är så tacksamma att vi har “funnit” varandra och connectar 🙂 Stor kram ha en fantastiskt torsdag!

Leave a Reply

